انواع-فیلم-های-بسته-بندی

انواع-فیلم-های-بسته-بندی


فیلم بسته بندی چیست؟

در سال ‌های اخیر صنعت بسته بندی به یک صنعت رو به رشد تبدیل گردیده است. که نیاز به آن روز به روز بیشتر شده است. و اهمیت آن بیشتر احساس می ‌شود. این صنعت با ورود مواد اولیه پلاستیک و تولید فیلم های بسته بندی به عرصه بازار دچار تحول گردید. فیلم بسته بندی یک لفاف پلاستیکی نازک می باشد که به منظور محافظت از کالا در مقابل عوامل آسیب رسان مورد استفاده قرار می گیرد. فیلم های پلاستیکی به علت دارا بودن مزایایی مانند وزن سبک، دوام زیاد، ظاهر شکیل، تنوع بالا و قیمت مناسب در صنعت بسته بندی جایگاه بسیار بالایی دارند. این فیلم ها برای بسته بندی محصولات مختلف به کار برده می شوند و می توانند از سه جنبه از محصولات محافظت کنند که شامل مواد شیمیایی (گازها، رطوبت، نور)، بیولوژیکی (میکرو ارگانیسم ها، حشرات، حیوانات) و فیزیکی (برش، پارگی، سوراخ شدن) می باشد. علاوه بر حفاظت، این فیلم ها می توانند به برندینگ محصول از طریق چاپ اطلاعات محصول، نام برند و شعار تبلیغاتی کمک کنند.

انواع فیلم بسته بندی

فیلم بسته بندی پلاستیکی انواع گوناگونی دارد. که در ادامه به تمام آن ها اشاره خواهد شد. پلاستیک هایی که با مواد اولیه پلی اتیلنی تولید می گردد. دارای انواع بسیار مختلفی هستند که هر یک نیز زیر دسته های ویژه خود را دارند. در پاراگراف بعدی دسته بندی اصلی محصولاتی که با پلی اتیلن تولید می گردند را نام برده ایم که عبارتند از :

  • انواع پلاستیک های دسته دار نایلونی و نایلکسی
  • نایلون
  • نایلکس
  • استرچ پالت بسته بندی
  • نایلون شیرینگ
  • انواع نایلون گلخانه ای و کشاورزی
  • پلاستیک حباب دار
  • کیسه فریزر
  • سفره یکبار مصرف

انواع-فیلم-های-بسته-بندی

فیلم پلی اتیلن (PE)

 پلی اتیلن یکی از ساده‌ ترین و ارزان ترین پلیمرها و فیلم های بسته بندی می باشد. این ماده از طریق تکرار واحدهای سازنده مونومر اتیلن به دست می آید. این فیلم به موجب قابلیت مجاورت با مواد غذایی و دارویی، پر مصرف ترین فیلم در صنعت بسته بندی مواد غذایی و دارویی است. فیلم پلی اتیلن دوخت پذیری و چاپ پذیری بالایی دارد. و بصورت شفاف و رنگی تولید و مورد استفاده قرار میگیرد. این فیلم هم بصورت لمینت شده و هم بصورت تک لایه در بسته بندی محصولات متنوع استفاده می شود.

فیلم پلی پروپیلن (PP)

 این فیلم ها با نام ترس یا ترسبافان هم شناخته می شوند. و در ۲ نوع OPP و CPP تولید می گردند. فیلم OPP از مقاومت و چاپ پذیری بسیار زیادی برخوردار است. و بیشتر اوقات به عنوان لایه اصلی استفاده می شود. در برابر فیلم CPP ضخامت کم تری داشته و بیشتر بعنوان یک لایه لمینتی مکمل محسوب می شود. لازم به ذکر است که هر ۲ عضو از خانواده فیلم های پلی پروپیلن قابلیت تولید بصورت شفاف، متالایز و صدفی را دارند.

فیلم پلی استر (BOPET)

 پلی اتیلن ترفتالات نام تجاری فیلم بسته بندی پلی استر می باشد. استفاده از آن به علت خصوصیات منحصر به فردش در صنایع بسته بندی بسیار گسترده شده است. این فیلم قادر است تا ۱۵۰ درجه سانتی گراد گرما و تا ۷۰- درجه سانتی گراد سرما را تحمل نماید. این خاصیت یکی از مزیت های آن نسبت به پلی اتیلن و پلی پروپیلن است. و موجب می شود تا در کاربری هایی که با این دماها سر و کار دارند مناسب باشد.

فیلم پی وی سی (PVC)

پلی وینیل کلراید یا پی وی سی برای تولید لیبل شیرینگ مورد استفاده قرار می گیرد. که در اثر حرارت به دور محصول جمع می شود. فیلم پی وی سی دارای جنسی خشک با انعطاف پذیری کم است. شکل ارتقاء یافته پی وی سی که دارای جنسی نرم با انعطاف پذیری بالاتر و چاپ پذیری بهتر اما نازک تر است را با نام پلی الفین (POF) می شناسند.

انواع-فیلم-های-بسته-بندی

فیلم استرچ

در واقع فیلم استرچ یک غشای پلاستیکی نازک، کشسان و چسبنده است. که به منظور بسته بندی و ایمن سازی محصولات به هنگام قرارگیری در انبار و یا ارسال به محل مورد نظر مورد استفاده قرار می گیرد.

فیلم شیرینگ

معمولا برای بسته بندی و پک کردن چندین قلم از اجناس یک شکل در کنار هم از فیلم شیرینگمورد استفاده قرار می گیرد. خاصیت این فیلم که آن را از دیگر فیلم ها متمایز می سازد. خاصیت جمع شوندگی آن در مقابل حرارت است. این لفاف پلاستیکی در اثر حرارت جمع شده و شکل کالای مورد نظر به خود می گیرد. و به این ترتیب آن را در پوششی کیپ و جذب بسته بندی می نماید.

تولیدکننده فیلم بسته بندی

مجموعه ما بعنوان یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان انواع لفاف پلاستیکی و فیلم بسته بندی در ایران همواره برای تولید محصولات متنوع و با کیفیت بالا برای مشتریان خود گام برداشته است. محصولات این مجموعه در حوزه بسته بندی انعطاف پذیر، مجموعه متنوعی از فیلم های بسته بندی در صنایع گوناگون را شامل می شود. مانند فیلم های PE، BOPET، PVC، BOPP در انواع شفاف، مات، صدفی، متالایز و همچنین انواع فیلم های شیرینگ و استرچ.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *