دستگاه شیرینگ دستی

دستگاه شیرینگ دستی این امکان را به ما می دهد طیف وسیعی از مواد را برش دهیم. این روش اقتصادی ترین راه برای برش دقیق قطعات ورق فلز می باشد.


امروزه برش ورق های فلزی کار آسان تری شده است. دستگاه شیرینگ دستی این امکان را به ما می دهد طیف وسیعی از مواد را برش دهیم. این روش اقتصادی ترین راه برای برش دقیق قطعات ورق فلز می باشد.

دستگاه شیرینگ دستی

دستگاه های شیرینگ دستی، ورق فلز را برش داده و شکل می دهند. آن ها از یک تیغه بالایی متحرک و یک تیغه پایینی ثابت برای اعمال نیرو استفاده می کنند. آن ها را می توان بر روی ورق های فلزی با ضخامت مختلف استفاده کرد. این می تواند ورق ها را با توجه به اندازه مورد نیاز بشکند و جدا کند. دستگاه شیرینگ دستی یک ابزار تخصصی است که در صنعت ورق فلز برای برش صفحات فلزی به اشکال و اندازه های مختلف استفاده می شود. که از چندین جزء کلیدی مانند تیغه ها، قرقره ها ، بافل ها ، و یک سیستم کنترل الکتریکی تشکیل شده است . قالب دستگاه که برای برش صفحات فلزی استفاده می شود ، در اشکال مختلف از جمله تیغه های غیر مستقیم و تیغه های گرد یافت می شود . دستگاه های برش ورق فلز به طور گسترده ای در صنایع مختلف مانند خودروسازی و ساخت هوافضا ، تولید ماشین آلات تولید لوازم خانگی و ساخت و ساز استفاده می شود . کارایی دستگاه برش ورق فلزی توسط عوامل متعددی مانند ظرفیت برشی ، دقت ، سرعت و قابلیت اطمینان آن تعیین می شود .

انواع دستگاه شیرینگ

دستگاه برش هیدرولیک دارای سکته مغزی طولانی تری است و می تواند ظرفیت های بار مختلفف را تحمل کند. موادی که با استفاده از دستگاه شیرینگ هیدرولیک برش داده می شوند، سطحی صاف با حداقل علامت گذاری دارند. این ماشین ها به دلیل نیروی برشی زیاد، عملکرد پایدار و قابلیت کنترل خوب شناخته شده اند. دستگاه شیرینگ هیدرولیک را می توان به دو نوع تقسیم کرد: دستگاه برش پرتو چرخشی و دستگاه برش گیوتین. نحوه کار دستگاه شیرینگ طوری است که پرتو تابشی حرکت برشی را با چرخاندن پایه ابزار انجام می دهد . در نتیجه سرعن بالا، دقت برشی بالا و راندمان بالا را به همراه دارد . دستگاه قیچی گیوتن را می توان به دو صورت هیدرولیک یا مکانیک تغذیه کرد . این شامل یک میز کار، تیغه های بالا و پایین، یک پیستون هیدرولیک، یک ابزار گیره و یک نگهدارنده خالی است. این دستگاه می تواند صفحات با ضخامت ها و طول های مختلف را برش دهد. تیغه متحرک دستگاه برش گیوتین می تواند مستقیم یا زاویه دار باشد تا نیروی برش را کاهش دهد. با سرعت برش سریع، دستگاه برش گیوتین می تواند ضخامت ها و طول های برش زیادی را تحمل کند و آن را برای تولید انبوه ایده آل می کند. با این حال، لبه های برش تولید شده خشن و غیر جذاب هستند . ماشین های شیرینگ مکانیکی را می توان بر اساس حالت کار به دو نوع متحرک بالا و پایین تقسیم کرد.

دستگاه شیرینگ چیست؟
دستگاه شیرینگ به معنای منقبض کردن بسته می باشد، و شیرینگ به نوعی بسته بندی می گویند که پوششی از جنس پلاستیک به نام نایلون شرینگ دور کالا می کشند.

مزایا و معایب نوع دستی

بسته به حالت درایو، انواع متداول دستگاه های برش عمدتا شامل دستگاه ها شیرینگ دستی، دستگاه های برش مکانیکی، دستگاه های شیرینگ هیدرولیک و دستگاه های شیرینگ پنوماتیکی هستند. دستگاه شیرینگ دستی تجهیزاتی هستند که می توانند با حرکت دستی تیغه به بالا و پایین ، برش صفحات را انجام دهند. این قیچی ها نحوه کار آسانی دارند و برای برش صفحات کوچک مناسب هستند، اما دقت برش آن ها پایین است و نمی توانند نیاز صفحات بزرگ را برآورده کند . دستگاه برش مکانیکی با استفاده از یک دستگاه قدرت متشکل از موتور، فلایویل ، شفت کرم و کلاچ کار می کند . که در مقایسه با دستگاه برش هیدرولیک ، سرعت برش سریع تر و ضربات بیشتری در دقیقه دارد. فلایویل ماشین برش مکانیکی انرژی را ذخیره می کند و امکان استفاده از موتوری با اسب بخار بخار کمتر را فراهم می کند. در جدول زیر به مزایا و معایب دستگاه های دستی شیرینگ می پردازیم :

مزایامعایب
ماشین های دستی بسیار ارزان تر و قابل حمل تر از ماشین های کامپیوتری هستندمحدود به قطعات کار کوچک
دارای قطعات متحرک کم تر نسبت به مدل های CNC (امکان فرسودگی کم تر می شود)به مهارت بیشتری نیاز دارد
کاربر پسنددارای استحکام کمتر
مقرون به صرفه ترفرسودگی بیشتر
انعطاف پذیری بیشتر محدود به کارهای سبک
تعمیر راحت تر
احتمال خرابی کمتر

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *